Czy wymieniać rozrząd???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #26
    michalrh samtech84 tego nie wiedziałem. Dzieki!
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #27
      Zamieszczone przez samtech84
      Podsumowując, możesz spokojnie brać ruville'a.
      strazakp, kiedyś o to samo pytałem w serwisie i w sklepie z częściami. Obie firmy są zamienne stosowane i spokojnie można brać jedno lub drugie.
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • strazakp
        Elegance
        • 2008
        • 819
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #28
        Koledzy!
        A jak się ma oryginalny rozrząd (http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=403) do rozrządu INA,Ruville czy SKF ??? Czy jest to tylko różnica w znaczku VW czy faktycznie w jakości?
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz

        • robreg
          L&K
          • 2010
          • 1195
          • Octavia I (1U2)
          • AXP 1.4 MPI 75 KM

          #29
          w obecnych czasach nie jesteś tego w stanie jednoznacznie określić - nikt z SAP nie powie Ci, który podwykonawca dla nich robi daną część, nikt z np INY nie powie Ci, czy rolki robione dla VWAG to te same rolki, które sprzedają pod swoją własną marką.

          Ot takie BERU - firma dostarcza OEMowe świece żarowe dla samochodów VWAG, ma w ofercie także świece swojej marki dedykowane do silnika BXE. Są to tak samo wyglądające elementy, posiadające inne numery katalogowe BERU i nie wiadomo, czy to te same elementy, czy te same elementy o innych reżimach jakościowych, czy są to takie same elementy, wobec których VWAG postawił producentowi jakieś specyficzne wymogi (może mają działać krócej dłużej itp) - a obecnie wszystko da sie policzyć i przewidzieć.
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz

          • strazakp
            Elegance
            • 2008
            • 819
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #30
            OK. A jeżeli chodzi o takie trzy marki: Ruville vs. INA vs. SKF (uważam za wiodące marki), to która jest wg. was najlepsza/polecana???

            [ Dodano: Czw 19 Gru, 13 17:14 ]
            Jeszcze jedna sprawa....
            Czy kupować części samemu a w warsztacie zlecać jedynie wymianę (wychodzi taniej)???
            Czy w warsztacie brać kompleksowo wymianę+ich części??? W tym wariancie niektórzy dają gwarancję...ale czy taka gwarancja jest coś warta jeżeli coś się stanie???
            strazakp

            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

            Komentarz

            • robreg
              L&K
              • 2010
              • 1195
              • Octavia I (1U2)
              • AXP 1.4 MPI 75 KM

              #31
              jak weźmiesz swoje części + robotę warsztatu, to tak, jakbyś zrobił to sam ze szwagrem pod blokiem młotkiem i przecinakiem. Jak weźmiesz z warsztatu części zapłacisz ekstra, ale jeśli weźmiesz rozsądny warsztat, kiedy rozrząd da ciała, będziesz może miał na taki incydent gwarancję. Może
              Pozdrawiam, Robreg.
              ----
              furmanka.blogspot.com fan ;-)

              Komentarz

              • strazakp
                Elegance
                • 2008
                • 819
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #32
                Zamieszczone przez robreg
                jak weźmiesz swoje części + robotę warsztatu, to tak, jakbyś zrobił to sam ze szwagrem pod blokiem młotkiem i przecinakiem. Jak weźmiesz z warsztatu części zapłacisz ekstra, ale jeśli weźmiesz rozsądny warsztat, kiedy rozrząd da ciała, będziesz może miał na taki incydent gwarancję. Może
                No włąśnie jestem ciekawy jak to faktycznie działa...
                strazakp

                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #33
                  Co do marek - także należy zluzować. Raz kupując rozrząd SKF do Rovera 214 w pudełku SKF dostałem napinacz Iny. Do TDIków VWAG chyba wszystkie napinacze pasków rozrządu robi jedna firma z Kanady niezależnie od tego kto firmuje pudelka (nawet te VWAG - wtedy oczywiscie jest logo VWAG numer VWAG i dopisek Made in Canada). Pasków SKF chyba także nie robi - oni tłukli łożyska, paski chyba dla nich robi Contitech i tak dalej i tak dalej.

                  Na powyższe obserwacje ŻADNYCH dowodów nie posiadam - to tylko wynik oglądania wcześniej kupowanych elementów.

                  [ Dodano: Czw 19 Gru, 13 18:03 ]
                  Zamieszczone przez strazakp
                  Zamieszczone przez robreg
                  jak weźmiesz swoje części + robotę warsztatu, to tak, jakbyś zrobił to sam ze szwagrem pod blokiem młotkiem i przecinakiem. Jak weźmiesz z warsztatu części zapłacisz ekstra, ale jeśli weźmiesz rozsądny warsztat, kiedy rozrząd da ciała, będziesz może miał na taki incydent gwarancję. Może
                  No włąśnie jestem ciekawy jak to faktycznie działa...
                  To zależy wyłącznie od jakości warsztatu.
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8162
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez strazakp
                    Czy w warsztacie brać kompleksowo wymianę+ich części??? W tym wariancie niektórzy dają gwarancję...ale czy taka gwarancja jest coś warta jeżeli coś się stanie???
                    tu to juz kwestia dogadania....ale jak zaczną wymiane to powiedz, ze stare cześci bedziesz zabierał.....bo żeby się nie okazało, ze pompa nie wymieniona......albo coś innego.
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14891
                      • Octavia IV (NX3)

                      #35
                      Wg.mnie jak daje swoje części - to przy wysr...niu - mój problem. o ile montaz był prawidłowy. Wtedy ja muszę się gibać. A jak warsztat zamówi części - które poleca - to w razie czego oni gibają się z reklamacją. To jest wygodniejsze.
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      Pracuję...